zaterdag 11 oktober 2008

Anderhalve maand zonder,...

Ik ben nu precies 41 dagen alcoholvrij. Ik merk dat zolang ik maar met andere dingen bezig ben alles best wel mee valt. Als ik in de spiegel kijk zie ik mijn oude vertrouwde ” ik” weer langzaam terug komen. Als door een waas zie ik de man die ik jarenlang heb gemist. Niet die duffe opgeblazen ballon, maar de rustige vrolijke en positieve kerel die vol met ideeen zit. Dat geeft kracht. Ook de positieve reacties van de mensen om me heen doen me goed. Zeker als ik Coby zie. Ze kijkt me constant aan met een blik van trots in haar ogen. En een blik van opnieuw beginnend vertrouwen. Iets wat ik de afgelopen 20 jaar behoorlijk gesloopt heb. Ik heb me vaker afgevraagt hoe ze in godsnaam van me is blijven houden. Elke keer als zij bij een optreden Rory Block’s “Loving whiskey” zong, voelde ik dat ze het over mij had. En terecht; “they tell you he’s a sinking ship and he’s trying to pull you down” en “If reason says to let him go, then it’s hell because you just don’t know, until you tried to love a man who’s loving whiskey.” Die woorden zeiden mij toen weinig,…nu des te meer!

Ik voel een hele grote drang om te gaan sporten. Ik wil weer een lichaam van een gezonde veertiger. Ik merk terdege dat het geweldige overwinningsgevoel, dat nu als een adrenalinestroom door mijn lichaam raast, af zal nemen naar mate het “gewoon” wordt dat ik niet meer drink. Als straks de extra stevige handdrukken en schouderklopjes zullen vervagen en mijn omgeving weer ongesjeneert aan de whiskey, wijn en bier gaat. Ik wil voor die tijd een constante reden om gezond te blijven. Ik heb al overwogen om me op te geven voor de City-Pier-Cityloop 2009. Maar goed, laat ik niet op de zaken vooruit lopen en als eerste proberen om mijn voornemen te doen uitkomen om morgen vroeg, voor het ontbijt, in het Zuiderpark een stuk te gaan lopen.

Vanavond heb ik op mijn neefs verjaardag naast een whiskeytafel gezeten. Keuze uit meerdere Malts die uitgestald stonden en schreeuwend om mijn aandacht vroegen!! En ik heb ze met een glimlach genegeerd!!
Nu naar bed en morgen gezond weer op!!

Geen opmerkingen: